| Aktualności

Wyruszyliśmy w stronę Wiednia ok. godz. 4:30. Podróż była bardzo przyjemna dzięki miłej atmosferze i ciekawych opowiadaniach pana przewodnika. Ok. godz. 13 byliśmy już w Wiedniu. Na początku naszej wyprawy przyjechaliśmy do pałacu oraz terenów Schonbrunnu. W pałacu zobaczyliśmy ogromne sale i pokoje cesarza, Marii Antoniny oraz Sisi. Potem zwiedzaliśmy ogrody znajdujące się obok pałacu. Najbardziej naszym uczniom spodobał się korytarz, znajdujący się w parku, w którym były czerwone róże. Następnie wybraliśmy się na wzgórze Kahlenberg, czyli miejsce dowodzenia Jana III Sobieskiego w bitwie pod Wiedniem w 1683 r. To właśnie tam Sobieski pokonał wojska tureckie. Byliśmy tam w klasztorze, w którym spotkaliśmy ojca zakonnego, który w ciekawy sposób opowiedział nam o Sobieskim i Biwie pod Wiedniem. Wieczorem pojechaliśmy do Mikulova, gdzie znajdował się nasz pensjonat. Później pan przewodnik zorganizował spacer po Mikulovie , mogliśmy zobaczyć zamek i panoramę tego miasteczka.

Następnego dnia znowu pojechaliśmy do Wiednia, aby dokończyć zwiedzanie. Na początku dołączyła do nas pani przewodnik, która opowiadała nam o Wiedniu. Później przejechaliśmy autokarem wokół Ringu, gdzie widzieliśmy Park Miejski ze złotym pomnikiem Straussa, Muzeum Minerałów, Operę, Parlament oraz Ratusz. Następnie byliśmy w katedrze Św. Szczepana oraz w Krypcie Cesarskiej. Potem mieliśmy czas wolny na spacer i zakup pamiątek.

W ostatni dzień naszej wycieczki pojechaliśmy do Bratysławy. Zwiedziliśmy tam wzgórze zamkowe i Stare Miasto. Pospacerowaliśmy po stolicy Słowacji i kupiliśmy pamiątki.

Ok. godz. 15 wyruszyliśmy w kierunku Polski. Razem z nauczycielami oglądaliśmy filmy w drodze do kraju. Podróż minęła nam bardzo szybko i przyjemnie. Ok. godz. 22 byliśmy już w Starym Sączu. Uczniowie naszej szkoły byli bardzo zadowoleni z wycieczki i na pewno mile ją będą wspominać. Wszyscy nie mogą doczekać się kolejnych.